در سال 1991، قانون جدیدی توسط پارلمان بریتانیا معرفی شد که مشخصات جدیدی را برای بازسازی بازشوها در بزرگراهها تعیین کرد. وضعیت نابسامان بسیاری از جادههای بریتانیا در نتیجه عملیات بازسازی ضعیف جادهها باعث تصویب این قانون شد.
به طور سنتی حفاریها با استفاده از مواد دانهای، معمولا سنگ خرد شده انجام میشود. مشکل اصلی این مواد، تراکم پذیری است. نه تنها امکان رسیدن به تراکم کامل در هنگام بازسازی وجود ندارد، بلکه در لبههای ترانشهها که در آن تراکم مناسب رخ نمیدهد مشکلاتی بوجود میآید. همچنین امکان ارائه خدمات دیگر بدون آسیب رساندن به بخشهای دیگر وجود ندارد.
بعد از تراز کردن سطح، نشست مواد خاکریز به دلیل ترافیک رخ میدهد، پس از شش ماه، سطح جاده باید دوباره حفاری شود و سطح جدیدی که قرار داده شده، به تراکم کامل برسد.
در سال 1991 قانون جدید جادهها و خیابانها تصویب شد که مشخصات جدیدی را برای بازسازی بازشوها در بزرگراهها تعیین کرد و همچنین مشخصات مورد استفاده برای استفاده از
فوم بتن را به عنوان یک ماده خاکریز را معرفی کرد.
از آنجایی که فوم بتن تمام معیارهای تئوریک را برآورده میکند، این مواد بسیار مناسب برای بازسازی ترانشه هستند و توسط چندین شرکت آب و برق در انگلستان به طور موفقیت آمیزی مورد استفاده قرار گرفتند.
ترکیبات فوم بتن بلافاصله پس از چندین ساعت سفت میشوند، بنابراین تراز کردن سطح باید در عرض همین چند ساعت باید انجام شود.
اجرای فوم بتن نیازی به تراکم ندارد، به هیچ یک از فشرده سازها نیازی نیست. این مسئله بسیار مهم است، زیرا استفاده مکرر از این ابزارها میتواند باعث ایجاد بیماریهای ناشی از ویبره و ارتعاش در میان کارگران شود.
در انگلستان آگاهی مردم در مورد بیماریهای مرتبط با ارتعاش و ویبره افزایش یافته است. در برخی موارد، کارکنان در مورد کارفرمایان اقدامات قانونی انجام میدهند تا خسارات وارده ناشی از شرایط کاری را جبران کنند.
با توجه به تمام کارهایی که تاکنون انجام شده، مشخص است که نه تنها یک جایگزین مناسب برای مصالح سنتی دانهای است، بلکه همچنین مزایای قابل ملاحظهای را دارا هستند و یک بازسازی پایدارتر و بادوامتر را به ارمغان میآورند.
درباره این سایت